שאלות ותשובות - תכנית הסיוע למסחר מקוון והתאמות

איך ניתן לדעת האם אני זכאי/ת לקבל את הסיוע?

כל עסק כהגדרתו בסעיף 2.16 לתקנון שרותי הסיוע של הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים (קישור לתקנון) זכאי להגיש בקשה לסיוע. הזכאות הינה חד פעמית.

מהו גובה הסיוע המקסימלי?

היקף הסיוע הוא 50% מגובה ההוצאות ועד לתקרה של 5,000 ₪ כולל מע"מ לעסק.

עבור אלו התאמות ניתן לדרוש את הסיוע?

ניתן לדרוש את הסיוע עבור הוצאות מהתחומים הבאים: הקמה או שדרוג של אתר אינטרנט, פיתוח פלטפורמה למסחר מקוון, שיווק דיגיטלי, פיתוח תשתית לשילוח והוצאות נוספות אשר יאפשרו לעסק להמשיך ולתת שירות מרחוק. כמו כן, ניתן לקבל החזר על התאמות מבנה ורכישת ריהוט שנועדו להתמודדות עם השלכות נגיף הקורונה (כגון מחיצות).

כאן ניתן לראות רשימה של קווים מנחים להוצאות מאושרות.

רכשתי ציוד מגן שנדרש על פי הנחיות משרד הבריאות כגון מסכות וחומרי חיטוי, האם ניתן להגיש את החשבוניות?

לא. לא ניתן להגיש חשבוניות עבור ציוד מתכלה.

מהו תהליך הגשת הבקשה לסיוע?

 התהליך מתחלק לארבעה שלבים עיקריים:

  • שלב 1 - יש למלא טופס זכאות באתר הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים, ובסיומו תקבל/י הודעה על "אישור הגשת בקשה זכאות לסיוע".
  • שלב 2 – יש לקיים שיחה קצרה עם נציג מעוף
  • שלב 3 - לאחר ביצוע ההתאמות בעסק יש להגיש בקשה לקבלת הסיוע באמצעות טופס דרישת תשלום ייעודי באתר הסוכנות.
  • שלב 4 – בדיקת דרישת התשלום וביצוע תשלום. במידה ונדרשת השלמת מסמכים, תועבר אליכם הודעה המפרטת את ההשלמות הנדרשות.

אפשר להגיש דרישת תשלום גם בלי לקיים שיחה עם נציג מעוף?

שיחה עם נציג מעוף היא חלק בלתי נפרד מתהליך העבודה ועל כן לא ניתן להגיש בקשות ללא קיום שיחה.

הגשתי בקשת זכאות וקיבלתי הודעה על "זכאות מותנת". מה זה אומר?

המשמעות היא שהבקשה נקלטה אך לא שוריין תקציב עבורה. יש להמתין לקבלת תקציב לפני שניתן יהיה להגיש את דרישת התשלום. במידה וימצא תקציב תישלח לך הודעה על כך.

מה תאריך החשבונית/קבלות אשר ניתן להגיש במסגרת הסיוע?

ניתן להגיש חשבוניות ו/או קבלות רק עבור הוצאות שנעשו לאחר מועד הגשת הזכאות (שלב 1)

מה צריך שיהיה רשום על החשבוניות / קבלות שמצורפות לבקשת הסיוע?

צריך שהחשבונית / קבלה תכיל את הפרטים הבאים: 

  • מספר חשבונית / קבלה
  • מספר זיהוי של מפיק החשבונית / קבלה
  • שם העסק / מספר זיהוי של העסק
  • תאריך החשבונית / קבלה
  • פירוט השירות / ציוד שנרכש

האם ניתן לקבל החזר על הובלה והרכבה?

במידה ונרכש מוצר (לדוגמה מחשב או שולחן) ניתן לקבל החזר גם על רכיב ההובלה וההרכבה. יודגש כי הסיוע לא יינתן עבור שילוח מוצרים מהעסק ללקוחותיו.

האם צריך לדווח על הסיוע כהכנסה?

כן. התקבולים הינם הכנסה חייבת לפי פקודת המס ובהתאם לכך חייבים במס הכנסה.

אילו מסמכים בנוסף לחשבוניות צריך לצרף?

המסמכים הנדרשים הם: 

  • תעודה מזהה – עפ"י אופי העסק
  • אישור ניכוי מס במקור בתוקף
  • אישור ניהול ספרים בתוקף
  • אישור ניהול חשבון  בנק/המחאה (צ'ק) מבוטלת על שם העסק/בעל העסק

מלכ"רים נדרשים להציג גם אישור ניהול תקין.

ראיתי שסכום הסיוע המקסימלי הוא 5,000 ₪ כולל מע"מ, והגשתי בקשה על סכום נמוך יותר. האם ניתן להגיש בקשה נוספת על ההפרש?

לא. ניתן להגיש בקשה אחת בלבד. יש לוודא שאתם מרכזים את כל ההוצאות הרלוונטיות בדרישת התשלום.

האם הרישום עולה כסף?

לא. הרישום לתכנית הסיוע הוא ללא עלות. במידה ואתם מעוניינים לקבל ייעוץ בעלות מסובסדת או להירשם להדרכה, יש לכך עלות סמלית.

מה השלב הבא? איפה מגישים את הבקשה לסיוע?

באתר הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים