דלג על פקודות של רצועת הכלים
דלג לתוכן ראשי

​​ככלל, לקוחות נהנים לרכוש פריט שיש עליו הטבה כלשהיא, זה יכול לבוא כמשלוח חינם, זו יכולה להיות הנחה סכומית, הנחה אחוזית או מבצע קנה קבל (קנה 2 שמפו, קבל מרכך אחד). 

אז מה מייחד כל כך את הטבת ה-Free shipping ?

מה גורם לנו לרצות אותה כקונים ומדוע המוכרים ממהרים להשתמש בה?
מחקרים מראים שיש כמה סיבות לנטישת עגלה באינטרנט (אי סיום ביצוע רכישה).
הסיבה העיקרית היא - הלקוח עדיין אינו בשל לקנות, הוא כרגע בשלב סקר השוק.
הסיבה השנייה היא המשלוח - מדיניות משלוחים לא ברורה או משלוח במחיר גבוה ביחס למחיר הפריט. 
סיבות נוספות קשורות במחיר הפריט, בטקסט ובחוות הדעת על המוצר.

דרכים לפעולה​

עכשיו, כשבידנו הנתון הזה - שעניין המשלוחים משפיע על החלטת הקניה, נרצה להשתמש בו לטובתנו.
כשלב א' ניתן לבדוק עד כמה ברורה ללקוח מדיניות המשלוחים. האם מחיר המשלוח נגיש או שהלקוח יפגוש אותו רק כאשר יסיים את הרכישה? האם מחיר המשלוח סביר ביחס למחיר המוצר? 
להערכתי, עלות משלוח של מעל ל30% מערך הפריט נתפסת כיקרה ועלולה להקטין את כמות הרכישות. 
כשלב ב' כדאי לבחון מדיניות משלוח חינם – אין זה אומר שאני, כמוכר, הולך לספוג את מחיר המשלוח, אלא להכניס את מחיר המשלוח במחיר הפריט עצמו. לדוגמא, אם עד היום מכרתי זוג נעליים ב 120$ ועוד 30$ משלוח - מהיום אמכור אותם ב150$ +  free shipping. 
אם אני מוכר באתר משלי - אציין זאת הן ברשתות החברתיות הן בדף הבית של החנות, הן במדיניות והן בכל פריט ופריט.

ישום free shipping באיביי ואטסי​

אם אני מחזיק חנות או חשבון בזירת המכירהEBAY  – יש יתרון ענק ב free shipping, כיוון שלאיביי יש בתפריט הצד כפתור שנקרא free shipping והוא הכפתור האהוב מכל על הלקוחות.
הגולשים לוחצים עליו על מנת לראות פריטים במשלוח חינם – ואם אתה, כמוכר, לא פרסמת את הפריט עם משלוח חינם, אז אותם לקוחות לא יראו את הפריט שלך.
רוב הלקוחות שלוחצים על כפתור זה מודעים לכך שהמשלוח אינו חינמי אלא מגולם במחיר הפריט. אז מדוע הם בכל זאת לוחצים על כפתור זה? התשובה היא פשוטה - הרצון לדעת כמה אשלם בדיוק, ללא הפתעות או תוספות לא צפויות.
באטסי, נכון לכתיבת שורות אלו עדיין אין כפתור free shipping ובכל זאת גם כאן הלקוחות ישמחו לדעת את מחיר הקניה בטרם התווספה לעגלת הקניות, לכן גם בעלות חנות באטסי מוזמנות לציין 0 במחיר המשלוח ואף לרשום בכותרת הפריט free shipping  על מנת למשוך את עינה של הקונה הפוטנציאלית. 

סוף מעשה במשלוח חינם​

לסיכום, הטבת משלוח חינם מצוינת ללקוחות כי הם יודעים כמה ישלמו על הרכישה, ולנו המוכרים הטבה זו מעולה - כי אנחנו לא נותנים הנחה או מוצר במתנה ואפילו לא משלוח חינמי אלא רק מעמיסים את מחיר המשלוח לעלות הפריט, כך שכל הצדדים בעסקה יוצאים מרוצים
יש לציין שהחיסרון במשלוחי החינם נמצא במדיניות ההחזרות - נהוג באתרים רבים לאפשר ללקוחות לבצע החזרה על פריט מכל סיבה שהיא ואז לזכות את הלקוחה בהפחתה של דמי המשלוח. אך ברגע שהענקנו משלוח חינם זה מורכב יותר לדרוש החזר על משלוח. 

​מאמר מאת: לירן וייס, מרצה לאי.ביי ואטסי במאגר המומחים של הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים.​​

 

הסוכנות מפעילה מגוון כלי סיוע ותוכניות אשראי לעידוד יזמים ופיתוח עסקים קיימים. הסוכנות מפעילה את שירותי הסיוע באמצעות מערך מעוף ברחבי הארץ.