דלג על פקודות של רצועת הכלים
דלג לתוכן ראשי

​הרעיון בבסיס הפרויקט הינו הקמה והפעלה של זירת מסחר דיגיטלית ומעטפת שירות ותמיכה הוליסטית, יעילה וממוקדת (שיווק, תפעול, הנחייה וחיבורים עסקיים), שתאפשר לבעלי עסקים לפעול בפעילות מקוונת באופן יעיל ולאורך זמן. 

הפלטפורמה תותאם לקהל העסקים הקטנים והבינוניים תוך הגדלת האפשרויות ומתן מענה לנקודות כשל וחסמים המאפיינים את פעילות קהל המטרה.

הרעיון להקמת הפרויקט מבוסס על ניסיון רב שנים בהובלת עסקים קטנים בינוניים ככלל ובעולמות הדיגיטל והתפעול של הגופים השותפים:

  • חברת א.מ נאמני יזמות ופרויקטים - חברה בניהול ובעלות מלאה של אפי מחלב שמינואר 2015 מנהל את מערך מעוף באזור הדרום, כולל הפעלת פרויקטים למסחר מקוון, הפעלת קהילות דיגיטליות ועוד
  • קבוצת זאפ – שיווק דיגיטלי לעסקים - קבוצת אתרי הצרכנות הגדולה בישראל הפועלת למעלה מ-40 שנה לקידום עסקים קטנים ובינוניים בישראל. הקבוצה מנהלת למעלה מ - 20 אתרי צרכנות מובילים מעולמות תוכן מגוונים. באתרים אלה מבקרים למעלה מ-16 מיליון גולשים בחודש, והם כוללים מידע על 450 אלף בתי עסק
  • חברת פריץ – שרשרת אספקה במיקור חוץ - חברה העוסקת מעל ל 30 שנה בתחום ומפעילה כיום 4 מרכזים לוגיסטיים, 3 מרכזי הפצה, 5 סניפים ומעסיקה למעלה מ 1,000 עובדים. החברה היא אחת משלוש חברות שרשרת האספקה המובילות בישראל

כשלים וחסמים בהם יטפל המיזם:

  • פלטפורמה מסחרית - הפלטפורמה המסחרית שנבחרה על ידי בעל העסק לשלב בה את האתר/החנות הדיגיטלית לא טובה, לא מקצועית ולא מתאימה לצרכי העסק
  • האתר/החנות הדיגיטלית – הכלים והתשתית שבעל העסק הקים לצורך ביצוע הפעילות הדיגיטלית לא מתאימה, לא יעילה ולעיתים לא מותאמת לפלטפורמה בה היא משולבת
  • זמינות ופניות - בעלי/מנהלי העסק לא פנויים דיים להשקיע את משאבי הזמן הנדרשים בניהול הפלטפורמה הדיגיטלית
  • ידע - בעלי/ מנהלי העסק לא מיומנים באופן שיווק ובאופן הפעלת הפלטפורמה
  • חששות - בעלי/ מנהלי העסק פועלים בשיטות שיווק מסורתיות וקיים חשש מפני הישענו על פתרון שהוא טכנולוגי במהותו
  • כלי מדידה - בעלי/מנהלי העסק חסרים בכלים שיספקו משוב ובקרה על הפעילות התפעולית והשיווקית שלהם ולרוב מבצעים פעילות לא יעילה שלא מביאה לתוצאות עסקיות טובות (מכירות ורווח)
  • תמיכה מצד הספקים - בעלי / מנהלי העסקים נתקלים לא אחת בבעיות, תקלות וכשלי שירות מצד מפעילי הפלטפורמות ללא תמיכה טכנית שמסייעת לפתרון הבעיה
  • עדכונים ולמידה - לא מתקיימת למידת עמיתים של בעלי העסקים. כל בעל/ מנהל עסק מבצע פעילות דיגיטלית בנפרד מעסקים אחרים. אין תהליכי שיתוף פעולה, הפקת לקחים ושיפור פעילות כחלק מ"חוכמת המונים"
  • עלויות השקעה והפעלה- עלויות ההקמה, שיווק והתפעול על כל עסק גבוהות דבר שמגביר את חוסר הנכונות של בעלי עסקים להשקיע בתחום הדיגיטלי
  • ידע ומיומנות - הפעילות במרחב המקוון דורש עבודה לאורך זמן הכוללת עדכונים, חידושים, קידום ופרסום. ידע ומיומנות שאינו קיים בשלבי הפעילות הראשונים ודורש התמדה וניסיון.
  • עלויות השקעה והפעלה - עלויות גדולות הנדרשות לקידום באמצעות נותני שירותים בתחום ובכדי להגיע לחשיפה ראשונית בשוק תחרותי ורווי מתחרים גדולים המשקיעים הון רב בשיווק.
  • משאבי תפעול - רוב העסקים הקטנים מתקשים בהקמת תפעול ותחזוקת מערך המשלוחים: חוסר במערכות מידע, חוסר בכוח אדם לביצוע השליחויות, חוסר במערך אריזה מקצועי וחוסר בכלי מדידה ומעקב
  • מערכות לוגיסטיקה מתקדמות - תחום השירותים הכולל מרלו"ג ממוחשב ושירותי ליקוט, אריזה ומשלוח ברמה הארצית אינו תואם את צרכי העסקים הקטנים ובינוניים ומוגבל באופן יחסי. עבור רוב קהל המטרה האפשרות הזו אינה קיימת או ריאלית ומהווה כשל תחרותי אל מול המתחרים הגדולים.

  • שיווק - חלק גדול מהמסחר ברשת מתנהל תחת רשתות גדולות ואו קבוצות מסחר המאגדות עסקים כגון AZRIELI.COM . מצב זה יוצר מחסום וקושי ביכולת העסק הבודד לשווק את עצמו ובייחוד כאשר העסק הוא קטן או בינוני.

  • יצירת בידול - חלק גדול מהעסקים הקטנים ובינוניים אינם מוכרים סחורה בלעדית או ממותגת המהווה בעיה עסקית תחרותית ושיווקית וביתר שאת בזירה הדיגיטלית

למי מיועד המיזם?

המיזם ייתן מענה לכל סוגי העסקים: 

  • עסקי מסחר
  • עסקי שירותים
  • עסקים יצרניים

גודל העסק לא יהווה חסם וכל עסק, גם אם הוא לא מעסיק עובדים, יוכל להצטרף למיזם. 

גודל עסק מכסימלי להצטרפות יהיה עסק המנהל עד 100 עובדים, או שמחזור העסקאות השנתי שלו קטן מ 100 מיליון ₪. 

הקריטריונים למיזם הינם:

  1. עסק כפי שמוגדר בתקנון שירותי הסיוע של הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד הכלכלה
  2. פעילות העסק מתנהלת בישראל
  3. לעסק אישור ניהול ספרים כחוק

חברה מבצעת

א.מ. נאמני יזמות, פרויקטים וניהול בע"מ