דלג על פקודות של רצועת הכלים
דלג לתוכן ראשי

​מה מטרת הסיוע?

תכנית הסיוע נועדה למפעלים שמייצרים בשר או מפעלי​ם שמייצרים מוצרים ללא גלוטן, בשל הדרישות הרגולטוריות החדשות של "רפורמת הקורנפלקס" לעניין איכות הייצור במפעלי בשר/דגים.

מהן דרישות התקן?

בהתאם לחוק ההגנה על בריאות הציבור (מזון) שהתקבל בסוף שנת 2015, מפעלים מתחום המזון נדרשים לעמוד בשורה של דרישות הנוגעות לאיכות הייצור ותהליכי הבקרה. בתוך כך נדרשו מפעלים העוסקים באחסון, אריזה, או עיבוד של מוצרים המכילים בשר ודגים לעמוד בתקנים בינלאומיים. הסמכה לתקנים אלו כרוכה בביצוע מיפוי סיכונים, שינויים במבנה ובקווי הייצור, ובהכנת נהלים לתיעוד. מדובר בתהליך מורכב, אשר במסגרת הפעלת הסיוע תשתתף המדינה בעלויות הנדרשות ליישומו. 

התכנית החדשה לסיוע למפעלים מתחום הבשר והגלוטן​

על מנת לסייע למפעלים קיימים שכיום אינם עומדים בדרישות התקן, נרתמו משרדי הכלכלה והתעשייה ומשרד האוצר, לגבש את כלי הסיוע על מנת לסייע במעבר של מפעלים קטנים ובינוניים לסטנדרט הייצור הנדרש. בעקבות כך, יצאה הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד הכלכלה והתעשייה, בקול קורא למפעלים לקבלת סיוע תקציבי בביצוע התהליכים הנדרשים לקבלת התקן הנדרש.

נציין, כי בתוך כשנתיים מהיום, המפעלים העוסקים בתחום הבשר והמזון, או מפעלים המבקשים לייצר מזון ללא גלוטן, יהיו חייבים לעמוד בתקנים החדשים. בשל כך,  מומלץ למפעלים אלו לפנות בהקדם ולהגיש בקשת סיוע במסגרת התכנית.
>> לפרטים נוספים על התוכנית והגשת בקשה​​

 

 

הסוכנות מפעילה מגוון כלי סיוע ותוכניות אשראי לעידוד יזמים ופיתוח עסקים קיימים. הסוכנות מפעילה את שירותי הסיוע באמצעות מערך מעוף ברחבי הארץ.