הקמת חנויות באינטרנט<br>לחברה הערבית

הקמת חנויות באינטרנט
לחברה הערבית

סיוע בייעוץ, הדרכה ומימון של עד 10,000 ש"ח להקמת חנות אינטרנטית.

סיוע בהקמה ושיווק של חנות אינטרנטית

הסיוע מיועד לעסקים בחברה הערבית ביישובים מוגדרים וכולל ייעוץ אישי, הדרכה וסיוע במימון להקמה ושיווק של חנות אינטרנטית בסכום של עד 10,000 ש"ח כולל מע"מ.

הסיוע ניתן מטעם הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד הכלכלה והתעשייה והרשות לפיתוח כלכלי במטרה לקדם את התשתיות, הידע והכלים להפעלת מסחר מקוון ברשת האינטרנט כאמצעי להגדלת המכירות וצמיחה של עסקים בחברה הערבית.
בהתאם להחלטת הממשלה, הסיוע יינתן לעסקים/בעלי עסקים שנמצאים באחד מהיישובים ברשימת היישובים

מהם כלי הסיוע וההטבות שמקבל העסק?

סדנה מקצועית ללימוד עולם המסחר באינטרנט, מיפוי עסקי, יעוץ וליווי מקצועי בתהליך ההקמה והשיווק של החנות האינטרנטית ובנוסף, סיוע במימון הקמת מערך מכירה אינטרנטי בפלטפורמה חדשה או קיימת המאפשרת מסחר, שיווק וקידום מכירות באינטרנט, כמפורט להלן:

סיוע במימון בשיעור של 50% מההוצאות בפועל ועד לתקרה של 10,000 ₪ כולל מע"מ – מתוכם עד 5,000 ₪ כולל מע"מ עבור הקמת חנות אינטרנטית חדשה (בדומיין חדש) או שדרוג אתר לחנות אינטרנטית בהתאם לתקנון שירותי הסיוע.

מהם תנאי הזכאות להשתתפות בתכנית?

הסיוע לעסקים יינתן בהתאם לסדר קליטת הבקשות, החל מיום פרסום התכנית ועד ליום 30/06/2023, או גמר תקציב התכנית, המוקדם מביניהם.

  • כתובת העסק או כתובת אחד מבעלי העסק נמצאת בישובים המפורטים ברשימת יישובי החלטת הממשלה.
  • העסק מעוניין להקים חנות אינטרנטית חדשה (בדומיין חדש) או לשדרג אתר קיים לחנות אינטרנטית.
  • לעסק מוצרי צריכה מוחשיים המתאימים למכירה אינטרנטית
  • עסק שלא קיבל סיוע השתתפות בהוצאות במסגרת תכנית "מסחר מקוון" בעבר.
  • העסק העומד בהגדרות של סעיף 4 לתקנון שירותי הסיוע.

תהליך הגשת הבקשה וקבלת המימון

תהליך הסיוע כולל 7 שלבים החל מהרישום ועד לדרישת התשלום והערכת האפקטיביות לעסק. יש למלא את כל השלבים לצורך קבלת הסיוע והעברת התשלום להשתתפות בהוצאות להקמת מערך מכירה אינטרנטי.

רישום לתכנית, השתתפות בסדנה מקוונת, פגישת מיפוי עסקי, ייעוץ וליווי להקמה ושיווק של החנות, הגשת בקשה למענק, בחינת הבקשה ע״י צוות מעוף ובדיקת מדדי הצלחה.

שלב 1 - רישום לתכנית מסחר מקוון בחברה הערבית

יש למלא את טופס הרישום, ולוודא קבלת מייל המאשר שהטופס נקלט וכולל הודעה על "זכאות" או "סירוב בשל היעדר תקציב" (נא להקפיד על הזנת כתובת מייל תקינה ופעילה).
קבלת זכאות ושריון תקציב תעשה בהתאם לסדר הפונים ועד לתקרת תקציב תכנית הסיוע.

 
קיבלתם הודעה על זכאות?
יש להמתין שסניף מעוף בקרבת אזור מגוריך ייצור עמך קשר לטובת רישום לסדנה.
קיבלת הודעה על סירוב בשל היעדר תקציב?
המשמעות היא שסך הנרשמים לתכנית הגיע לתקרת התקציב ולא תוכלו להמשיך בתהליך עד שיימצא תקציב עבורכם. במידה ואכן יימצא תקציב, תקבלו הודעה על שינוי סטטוס מ"סירוב בשל חוסר תקציב" ל"זכאות" ונציגינו יצרו עמכם קשר לטובת המשך התהליך.

שלב 2 – סדנת מסחר מקוון והמלצה חיובית להמשך התהליך

בשלב זה נדרשת השתתפות בסדנה מקוונת ב- Zoom להיכרות עם עולם המסחר והשיווק הדיגיטלי, וכן, לימוד העקרונות לבחירת פלטפורמת המכירות המתאימה ובחירת ספקים להקמה וביצוע.

בסיום הסדנה ימלא המנחה, עבור כל אחד מהמשתתפים טופס בדיקת היתכנות והערכת עלויות ראשונית. הטופס יכלול, בין היתר, המלצה של המנחה לגבי התאמת המשתתף לתכנית.

לצורך המשך התהליך וההשתתפות בתכנית, נדרשת נוכחות מלאה בסדנה והמלצה חיובית של המנחה.

שלב 3 – פגישת מיפוי עסקי

קיבלת המלצה חיובית בסיום הסדנה? מעולה!

נציג מעוף ייצור עמכם קשר לתיאום פגישת מיפוי עסקי אשר במהלכה מנהל הליווי העסקי ימפה את הצרכים של העסק ויפנה אתכם ליצירת קשר עם יועץ המתאים להמשך התהליך.

שלב 4 – ייעוץ וליווי בהקמה ושיווק של חנות אינטרנטית

שלב זה כולל ייעוץ וליווי בבניית תכנית עבודה להקמת החנות ושיווק דיגיטלי, וכן, סיוע בבחירת פלטפורמת המסחר והספקים המתאימים לצורך הקמה ושיווק של החנות האינטרנטית.

שלב 5 - הגשת טופס בקשה לסיוע במימון

לאחר הפעלת החנות האינטרנטית ובניית התכנית השיווקית, ניתן להגיש דרישת תשלום (טופס בקשה לסיוע במימון) בצירוף המסמכים והאסמכתאות כמפורט בתקנון שירותי הסיוע
 
שימו לב! ניתן להגיש חשבוניות ו/או קבלות שהונפקו החל מיום הגשת בקשת הזכאות ואילך בלבד!

פירוט ההוצאות שיאושר בגינן סיוע במימון:

הוצאות מאושרות להקמת/ שדרוג חנות יכללו את ההוצאות הבאות, כולן או חלקן:

  • הקמת חנות ומערך מכירה הכוללת התאמה לסלולר, בפלטפורמה חדשה או קיימת - מרכיב חובה
  • קישור למערכת סליקה-מרכיב חובה (עסק אשר הקים חנות בזירת מסחר מקוונת המיועדת למסחר סיטונאי B2B) לדוגמא בפלטפורמת עליבאבא), אזי אין חובה שהחנות תכלול כפתור לסליקה אלקטרונית
  • הקמת מערך  לשילוח מוצרים/שדה לטעינת כתובת הנמען למטרת שילוח המוצר - מרכיב חובה
  • שירות עיצוב גרפי
  • שירות הכנת דף מכירה
  • שירות עריכה והזנת מוצרים ותכנים
  • שירות צילום המוצרים (סטילס או ווידאו)
  • מערכת ניהול ובקרה ללקוח

הוצאות מאושרות לפרסום וקידום מכירות באינטרנט יכללו את ההוצאות הבאות, כולן או חלקן:

  • ניהול הקמפיין השיווקי באינטרנט וניתוח תנועת הלקוחות בחנות והתאמת תכנית השיווק לצורך הגדלת המכירות
  • התאמת  תכנית השיווק לצורך הגדלת המכירות
  • ביצוע התקשרויות עם פלטפורמות הפרסום השונות  באינטרנט
  • קידום האתר במנועי חיפוש
  • הפקת פרסומות, באנרים, סרטונים וכד'

שלב 6 – בדיקת דרישת התשלום ומועד התשלום בפועל

דרישת התשלום תיבחן על ידי צוות התכנית ובהתאם תישלח הודעה מתאימה בדוא"ל על אישור הבקשה, צורך בהשלמת פרטים, או דחיה.

לאחר אישור דרישת התשלום, תקבלו הודעת דוא"ל עם אישור הבקשה והתשלום יועבר לחשבון העסק.
 תנאי התשלום הינם שוטף + 30 מיום קבלת ההודעה.

במקרים בהם דרישת התשלום אינה מאושרת, או מאושרת חלקית, תקבלו מאתנו הודעת דוא"ל עם פירוט הסיבות לדחיית הבקשה, או לחלופין, דרישה להשלמת פרטים חסרים.

לתשומת ליבכם, הסיוע מוגדר כהכנסה חייבת במס ובהתאם נדרש לאחר קבלת התשלום, להפיק חשבונית מס/קבלה ולדווח לרשויות המס בהתאם. את הקבלה יש לשלוח לכתובת המייל כפי שתופיע באישור התשלום.

שלב 7 - הערכת התרומה של הסיוע לעסק

בתום חצי שנה ממועד הפעלת החנות המקוונת, ימלא בעל העסק המשתתף בתוכנית יחד עם היועץ שליווה אותו שאלון משוב ובחינת מדדי הצלחת הסיוע לעסק.

שאלות ופניות

הגשת בקשת הזכאות

לבדיקת זכאות לתוכנית מסחר מקוון

כל הזכויות שמורות לסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד הכלכלה והתעשייה
תנאי התוכנית בכפוף לתקנון שירותי הסיוע