דלג על פקודות של רצועת הכלים
דלג לתוכן ראשי
הצפת המידע מחזקת את הצורך בהבלטת המסר. ניתן לעשות זאת באמצעות הדגשת התועלת העיקרית- הערך המעשי המוסף של השירותים והמוצרים. 
​מאמר זה מסביר איך לרתום את עקרונות הויראליות באינטרנט לצורך יצירת תוכן הפועל לקידום העסק שלך.

מידע המועבר באמצעות האינטרנט הינו בעל השפעה על אלו שירותים ומוצרים אנשים יקנו. כשאדם ממליץ לחברו על מוצר, סביר כי החבר יתעניין בו. 
כאשר אנשים מקבלים המלצה על השירותים שלכם מקרובי משפחתם, כנראה שהם יבקרו אצלכם בעסק.

לצורך יצירה ושיתוף מידע על השירותים שלכם, אתם יכולים להשתמש ביוטיוב, טוויטר, פייסבוק, אינסטרגם ובמגוון רחב של אתרים ואפליקציות. 

מה יגרום למסרים שלכם לשרוד באינטרנט?

הדרך להבנת התפשטות של רעיונות ומסרים היא להתייחס אליהם כאל מגפה.
מגפות רגישות לתנאים ולנסיבות של הזמן והמקום בו הן מתרחשות ולכל מגפה יש "נקודת מפנה". הגורמים המשפיעים על תופעה חברתית "לפנות"- לבצע קפיצה מקבוצות קטנות לקבוצות גדולות, דומים לגורמי התפשטות מהירה של מחלות לאחר שהדביקו מסה קריטית של אנשים. בדומה להפצה של מחלה, "ויראלי" הוא משהו בעל סיכוי טוב יותר להתפשט מאדם לאדם.
 
ויראליות היא תהליך זרימת מידע חברתי שבו אנשים רבים מקדמים בו זמנית פריט מידע ספציפי, בזמן קצר, באמצעות רשת חברתית, ושבו המסר מתפשט מעבר לרשתות החברתיות שלהם עצמם, לרשתות נוספות, וכתוצאה מכך חלה ההאצה חדה במספר אנשים שנחשפים למסר. 
על מנת שמוצרים או שירותים יהיו ויראליים הם צריכים לעורר רגשות, להיות פומביים, בעלי ערך מעשי ומשולבים בסיפורים. המידע יעבור כאשר הוא יספק אפשרות לאנשים ליצור את הרושם הנכון מול חבריהם. 
כאשר עוסקים ביצירת המסר השיווקי, יש לתת את הדעת על הנקודות הבאות:

  • תוכן הנתפס כחיובי ויראלי יותר מתוכן שיחס המשתמש אליו שלילי. בנוסף, 
  • תוכן שמעורר​ רגשות עזים חיוביים או שליליים, כגון יראת כבוד או כעס וחרדה, ויראלי יותר מאשר תוכן המחליש את עוצמת הרגש. 
  • הפצת תוכן תלויה ביכולתו לעורר תגובה רגשית חזקה, בייחוד אם היא משותפת לרבים. תוכן המפיק תגובה רגשית חזקה, סיכוייו להיזכר גדולים יותר, ישתפו אותו יותר וסיכויי השרידות שלו יעלו.
  • מה שגורם לחלק מהרעיונות לשרוד ולאחרים להיעלם הוא מידת ה'דביקות' של הרעיון. רעיון דביק הוא כזה המובן בקלות, שניתן לזכור אותו והוא משפיע על דעות, התנהגויות, או ערכים.​ 
  • בעת כתיבת פוסטים ברשתות החברתיות, המסרים צריכים להיות מנוסחים בפשטות, ​מפתיעים, מוחשיים, אמינים, רגשיים וסיפוריים. מסר פשוט צריך להכיל רק את הרעיון המרכזי ולא רעיונות רבים נלווים. על מנת להפתיע הוא חייב להיות בלתי צפוי. מסר מוחשי קל יותר להבנה. במסרים צריכה להיות "אמינות פנימית". אמירה ההופכת למוחשית נשמעת מציאותית וראויה לאמון. 
  • ​מומלץ להקנות רגש למסרים. לרגש היכולת להניע לפעולה על ידי מתן תועלות מוחשיות. תוכן ויראלי מעורר סוג מסוים של רגשות ואנשים נוהגים לשתף בדברים שמעוררים אצלם רגשות. ככל שאחוז המילים הרגשיות בטקסט שאתם רושמים יהיה גבוה יותר, כך גדלה הנטייה שלו לבטא רגש. צריך לזכור שכפי שרגשות חיוביים מועילים, גם רגשות שליליים עשויים להועיל .​  
 
מאמר מאת:  אוריאל חרמון - מנהל סניף מעוף כרמיאל.​

 

הסוכנות מפעילה מגוון כלי סיוע ותוכניות אשראי לעידוד יזמים ופיתוח עסקים קיימים. הסוכנות מפעילה את שירותי הסיוע באמצעות מערך מעוף ברחבי הארץ.